19/03/11

EXPOSICIÓN MIGUEL HERNÁNDEZ

Coincidindo co Día da Poesía  compartimos co IES Afonso X O Sabio de Cambre a exposición de Miguel Hernández que tivemos exposta en novembro. Podedes vela na súa biblioteca e lembrar o contido dos paneis.


18/03/11

JOSEFINA ALDECOA. OBITUARIO


Fallece la escritora y pedagoga Josefina Aldecoa

Impulsora de las ideas de la Institución Libre de Enseñanza, tenía 85 años
Josefina Aldecoa (La Robla, León, 1926) ha fallecido el día 16 de marzo en Las Magnolias, su casa próxima a Santander. La escritora, que llevaba meses retirada de la vida pública debido a su delicado estado de salud, sufrió una insuficiencia respiratoria a media mañana y falleció poco después. Tenía 85 años. Sus restos serán incinerados en Santander y enterrados en la intimidad por expreso deseo de la familia.

El pasado 8 de marzo la autora de Historia de una maestra recibía la medalla de la igualdad que entrega el Ministerio de Sanidad pero su frágil salud le impidió recogerla personalmente. La escritora tenía ya casi todos los premios.

La narrativa de Josefina, una de las escritoras que mejor han reflejado la sensibilidad femenina, tuvo su punto clave con la publicación de la trilogía Mujeres de Negro y su obra Historia de una maestra, basada en parte en la vida de su madre y en la obra que realizaron los maestros en los años de la República. Este libro se ha convertido en un referente para muchos docentes y es un título habitual en las librerías españolas.
Casada con Ignacio Aldecoa (del que tomó el apellido, porque ella en realidad se apellidaba Rodríguez), la pareja formaba parte de lo que se conoció como los niños de la guerra. Gran amiga de Rafael Sánchez Ferlosio, Carmen Martín Gaite, Ana María Matute y Rafael Azcona, su narrativa se movió entre el intimismo y el costumbrismo.
Enseñanza y escritura
Durante toda su vida compatibilizó la enseñanza con la escritura. En 1959 fundó el Colegio Estilo, basado en la doctrina de la Institución Libre de Enseñanza, y en él permaneció supervisando la marcha de los alumnos hasta que la enfermedad le obligó a retirarse.
Pese al éxito literario, la escritora nunca pensó en dejar la actividad docente. Para ella la educación fue una auténtica pasión. Para los alumnos el centro era habitual verla cada mañana supervisando las clases. Además, el colegio siempre le dio libertad para hacer lo que quisiera. Su única hija, Susana Aldecoa, tomó el relevo de su madre en el colegio.

17/03/11

DÍA INTERNACIONAL DA POESÍA

O 21 de marzo conmemorase o día internacional da poesía, para facernos eco desta data durante o tempo adicado a Hora de ler (Esta semana 6ª Hora), nas aulas leremos poemas escollidos polo profesorado e alumnado.

Para ir degustando, unha achega na voz de Mario Benedetti



Podes escoitar a Uxío Novoneyra: Porta Xorda

 

15/03/11

CIRCUS KLEZMER


O alumnado de 1º  da ESO participou na representación "Circus Klezmer", toda unha experiencia de bo facer teatral, misturando música en directo, acrobacia, malabares, interpretación de primeira calidade.

Nun pobo do leste de Europa que non queda nin cerca, nin lonxe, nunha época que non é nin a de agora, nin a de antes, nin despois, estase cociñando un gran banquete. A xente do pobo está moi entusiasmada porque se achega un día moi especial.

No mercado, os músicos están afinando os seus instrumentos e a música klezmer empézase a escoitar por todos os recunchos. O tolo do pobo, vai deixando caer do ceo as invitacións... para que? pois para a voda! Pero como en todas as historias, sempre xorden inconvenientes.

A idea de CIRCUS KLEZMER xurdiu un día admirando as pinturas de Marc Chagall e escoitando música xudea de Europa do leste.  

As pinturas de Marc Chagall conteñen máscaras e cores dunha forte intensidade que teñen a capacidade de transportarnos cara a unhas realidades deformadas. Doutra banda, a música klezmer naceu en pequenos pobos de Europa do leste onde se desenvolvía unha intensa vida xudea, unha música para vodas e celebracións, alegre pero á vez melancólica, de carácter romántico e onírico que se desenvolve dentro dun ambiente moi popular. Ademais, o humor característico da cultura yiddish é o que inspirou en gran parte este rico espectáculo cheo de paixón, como o era o circo nas súas orixes. Cheo dos máis puros instintos humanos, facilmente identificables para o público, como o amor, o odio, a alegría, a risa ou a melancolía. ( Ifor. Dossier prensa Manicómicos)
Para lembrar a representación, magoa que non saian os "actores" convidados 


Mais información en MANICÓMICOS