25/03/11

ENREDOS MATEMÁTICOS

Despois desta semana de "emocións", avaliacións, e outros "lances" da vida...mantemos os mesmos enredos ata o venres 1 de abril. Esperamos que vos animedes a participar agora que non hai tanta tensión.
GRAZAS

21/03/11

ENREDOS MATEMÁTICOS, 1ª SEMANA, BACHILLERATO


"ENREDOS MATEMÁTICOS BACHILLERATO"
Semana del 21 al 25 de marzo

PRIMER ENREDO: JARDINERAS
El ayuntamiento quiere instalar 100 jardineras y rodearlas con baldosas hexagonales según el modelo adjunto. (En este modelo hay 18 baldosas rodeando a 4 jardineras). ¿Cuántas baldosas necesitará el ayuntamiento?
Busca una fórmula para que el ayuntamiento pueda calcular el número de baldosas necesarias para un número cualquiera de jardineras.
SEGUNDO ENREDO: CASTILLO DE CARTAS .
Este es un castillo de cartas de tres pisos.
Se necesitan 15 cartas.
-¿Cuántas cartas se necesitarán para un castillo similar de 5 pisos de altura?
-¿ Y para uno de 10 pisos?
- El récord está en 61 pisos. ¿Cuántas cartas necesitarás para batir este récord y hacer un castillo de 62 pisos de altura?

ENREDOS MATEMÁTICOS, 1ª SEMANA, 2º CICLO ESO


"ENREDOS MATEMÁTICOS 2° CICLO"
Semana del 21 al 25 de marzo

PRIMER ENREDO: BÁÑATE DEPRISA
Para saber cuánto tiempo tengo que bañarme y arreglarme para ¡r a una fiesta, he calculado que si abro solamente el grifo de agua fría, la bañera se llena en una hora. Si abro solamente el de agua caliente, se llena en dos horas.
¿Cuánto tardará en llenarse si se abren ambos grifos al mismo tiempo?

SEGUNDO ENREDO: CONTAR CUADRADOS
¿Cuántos cuadrados hay en un tablero de ajedrez? Un tablero de ajedrez es un cuadrado 8x8
PISTA: Comienza hallando cuántos cuadrados hay en un tablero: 1x1, 2x2, 3x3, etc, y pasa a calcular cuántos cuadrados hay en el de 8x8.

ENREDOS MATEMÁTICOS, 1ª SEMANA, 1º CICLO ESO


"ENREDOS MATEMÁTICOS 1° CICLO"
Semana del 21 al 25 de marzo
PRIMER ENREDO: LOS CIENTÍFICOS CUENTAN CON LOS DEDOS
A pesar de ser un importante científico de la NASA, John Gliin cuenta con los dedos, pero lo hace de una forma bastante original. De este modo:
Dice 1 y mira el pulgar. Dice 2 y mira el índice. Dice 3 y mira el medio; dice 4 y mira el anular y dice 5 y mira el meñique. Cuando dice 6 mira el anular, cuando dice 7 mira el medio, y así, va y vuelve, va y vuelve.
¿Qué dedo estará mirando cuando diga 100?
SEGUNDO ENREDO: PLASTILINA
El niño juega con su plastilina y sus herramientas de modelado. Ahora tiene un cubo y le hace un corte paralelo a una de sus caras. Así se obtiene un cuadrado.
Pero como aún es pequeño, no sabe como deberá dar el corte para obtener un triángulo equilátero. Ayúdale tú.
TERCER ENREDO: PAGANDO EN EL TALLER
El padre de Marta tuvo que ir uno de estos días a hacerle una revisión a su coche. Cuando pidió la factura la cosa no fue broma, pues tuvo que pagar 345 .
Si sabemos que pagó la cantidad exacta con menos de diez billetes y que disponía de billetes de 100 , 50 , y 5 , deduce todas las maneras posibles de efectuar el pago.

ENREDOS MATEMÁTICOS. BASES

Presentamos un novo concurso para que participedes e atopedes solucións os "enredos" que achega o Departamento de Matemáticas. Moito ánimo e poñede a traballar os miolos.

ENREDOS MATEMÁTICOS”
Dende o 21 de marzo ó 8 de abril 2011

BASES:

1.- Semanalmente publicaremos no taboleiro do recibidor do Instituto un “enredo matemático” para que atopes a solución. Podes recoller os enredos na biblioteca. Tamén no blogue: www.biblioaesperela.blogspot.com
Disporás dende o luns ata o venres de cada semana.

2.- Podes participar individualmente ou en parella (Non vale formar parte de mais dunha parella)

3.- Establécense 3 categorías:
      • 1º e 2º ESO
      • 3º e 4º ESO
      • Bacharelato.
4.- As respostas tes que entregalas na biblioteca antes do remate do segundo recreo dos venres , empregando a ficha que poderás obter alí. A ficha debidamente cuberta tes que metela nun sobre e logo na caixa disposta a tal fin. O profesorado de garda poderá indicarche.

5- O departamento de matemáticas encargase de publicar as respostas correctas e corrixir as dos participantes valorando a explicación dada e a aplicación de formulas ou razoamento matemático empregado.

5.- Decláranse gañadores, en cada categoría, o participante ou parella participante que logre mais respostas acertadas durante o tempo que dura o concurso. As decisións do xurado son inapelables.

6.- A entrega de premios farase na Biblioteca o xoves 14 de abril ás 12:10. Todos os concursantes teñen a obriga de estar presentes neste acto final.

7.- A participación no concurso implica a aceptación destas bases.